tirsdag den 30. marts 2010

Ferie/arbejdstur til USA - onsdag den 3. marts - Outlet shopping og Lone Star Steakhouse

I dag har været en travl dag - jeg arbejdede ved den bærbare næsten hele dagen med en rigtig træls opgave jeg med vilje havde gemt og taget med, fordi jeg regnede med der var ro til at lave den herovre, hvor den værste mailstrøm er aftaget når jeg sætter mig til tastaturet, pga. tidsforskellen. Det var skønt at få den ud af verden!

Vi havde aftalt at vi ville i et Outlet center efter Henrik kom hjem, så lidt over fire satte vi kurs mod Outlets at Loveland, ca. 60 km nordvest for Brighton. Der findes et tilsvarende i Castle Rock, syd for Denver, men vi satsede på at trafikken ville være knap så slem nordpå.
Lidt i fem ankom vi, og bestemte os til at prøve Levi's butikken først. Ikke at vi egentlig havde planer om at skulle have en masse med hjem, men vi havde hørt at det skulle være vildt billigt, så det skulle da lige prøves.


Vi fik hjælp og en god snak med de to unge ekspedienter i butikken (som i øvrigt gerne ville holde åbent længere end til normal lukketid kl. 8, hvis ikke vi nåede at finde det vi skulle bruge).
Det blev dog ikke nødvendigt med længere åbningstider - det lykkedes os at finde to par bukser til mig, tre par bukser, 4 t-shirts, en skjorte , 6 par strømper og 3 par solbriller til Henrik, to t-shirts til tobias, to til min niece, og en pakke med et babysæt - t-shirt, bukser og hue til en nyfødt. Ikke at vi selv går med planer om dette, men vi har nogle venner som venter en dreng om ikke så længe, så vi tænkte det var en sød barselsgave.
Alt dette gav vi 2000 kr. for - ikke voldsomt meget når man tænker på at et par Levi's bukser alene vel nemt kan koste 5-600 kr. i DK.

De to unge mennesker fortalte i øvrigt at de tjener 7 (syv!) dollars i timen ved at stå i den butik - så det var måske derfor de var noget overraskede over at høre, at vi syntes tingene er vildt billige i USA. Så er 40 dollars for et par bukser selvfølgelig en hel del...

Efter en god times tid i Levi's butikken fortsatte vi til en solbrillebutik - Henrik ville gerne have haft et par Oakleys, men tog til takke med de tre par Levi's til 5 dollars pr. stk. - så det blev i stedet mig der fik et par nye Steve Madden briller. Jeg har det med at ødelægge solbriller lige så hurtigt som jeg kan ødelægge fodtøj (og det er jævnt hurtigt), så et ekstra par er altid velkomment.

Endelig var vi i Nike butikken, hvor Henrik fandt en lækker sweatshirt med lynlås til 20 dollars. Svinebilligt.

Efter at have købt så meget i Levi's butikken var vi enige om at vi ville slutte der (det skulle jo også kunne være i kufferten hjem), så vi gik ind på Lone Star Steakhouse and Saloon for at få aftensmad.
Det er en texansk restaurantkæde, som virker til at være en anelse mere kvalitet end flere andre af de kæderestauranter vi har stiftet bekendtskab med.

Henrik bestilte en gang Bad to the Bone spareribs med bagt kartoffel, og salat som jeg fik. Dertil en cola.



Jeg bestilte en appetizer, Steak Queso - små mørbradstykker i en ostesauce med tomat, løg, chili og koriander, og med tortillachips.


Jeg fik desuden en Strawberry Lemonade, og endte med også at bestille en Mango Rita (margarita med mangosmag).



Henriks ribs var supermøre og saftige, og faldt nærmest af benene - de bedste ben han nogensinde har fået, var konklusionen. Så det vil vist være spildt arbejde at forsøge at gøre dem efter derhjemme...
Min Steak Queso var også rigtig god - men altså, alt hvor ost, koriander og tortillachips er involveret, det er jo også nærmest som at komme i himlen for mig.
Margaritaen var fantastisk - intet mindre. Rigtig syrlig som sådan en skal være og bare helt perfekt.

Vi var topmætte da vi var færdige, og jeg måtte også levne af både salat og Queso, for ikke at tale om de drikkevarer der stod tilbage...


Faktisk havde jeg det halvdårligt i bilen på vej hjem, men jeg havde heldigvis de elastiske bukser på.

Vi tog direkte hjem og gik omkuld i hver sin seng - til selskab af madprogrammer på Food Network. Måske ikke lige det der fangede mest efter den omgang aftensmad, men vi faldt nu også hurtigt i søvn begge to...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar