tirsdag den 30. marts 2010

Ferie/arbejdstur til USA - mandag den 1. marts - K-Mart, fitness og Applebee's

Så skal jeg vist lidt videre med USA-beretningen.
Mandag den 1. marts var Henriks første arbejdsdag på fabrikken, og efter en tidlig morgenmad, efterlod han mig på hotellet.
Jeg fik også arbejdet et par timer via den bærbare (jeg skulle lige nå at kommunikere lidt med dem derhjemme, inden de gik hjem kl. 8 min tid) - og derefter gik jeg en tur hen i K-Mart for at købe lidt toiletartikler vi manglede, plus hvad jeg ellers lige faldt over.
Det blev bl.a. til lidt køkkengrej (alle snakker om at tøj er vildt billigt herovre, og at de bare ville fylde kufferten op hvis de skulle afsted - men jeg køber altså køkkengrej) og lidt snacks - K-Mart sælger ikke rigtig friske fødevarer, så udover en færdigret med chili og bønner på dåse (som i øvrigt smagte rigtig dårligt), en pose kartoffelskrælchips og en dåse grøn salsa, blev det til en McD cheeseburger til frokost. Der ligger 3-4 burgerrestauranter i en radius af max. 300 meter fra hotellet, så det er svært at gå sulten hjem!)

Sådan en shoppetur gør jo én træt i benene, så jeg måtte lige have en lille lur til et madlavningsprogram i fjernsynet. Ved 14-tiden vågnede jeg dog igen og tog mig gevaldigt sammen til et besøg nede i hotellets lille fitness rum. Der er forskellige håndvægte, en gymnastikbold, en crosstrainer, løbebånd og en cykel hvor man sidder med ryglæn. Jeg tog i alt en halv time på crosstrainer og cykel, og så var jeg da også ved at dø - det er NOGLE måneder siden jeg sidst har været i gang...

Op på værelset igen og i bad, og så nåede jeg lige lidt arbejde igen, inden Henrik kom tilbage lidt i fem.
Han fik lige afklimatiseret lidt, og vi faldt over et madprogram som vi lige måtte se færdigt, og så kørte vi ca. 1 km hen til Applebee's for at få aftensmad. Jeg havde tjekket menuen hjemmefra, og vidste at det var lidt a la Bones eller Jensens Bøfhus - i lidt mere tex-mex agtig retning.

Vi bestilte begge en smoothie som drikkevarer - Henrik fik en Mango-Banana, jeg fik en Strawberry Coco Frost, og de var supergode.



Til hovedret fik jeg en Paradise Chicken Salad med kylling og forskelligt frugt udover selve salaten, med en balsamic vinaigrette til


Henrik fik en Ultimate Trio - 3 forskellige mindre portioner af Cheeseburger Sliders, Boneless Buffalo Wings og Mozarella Sticks med salsa.


I dag havde vi bestemt at vi også ville have dessert, så Henrik fik en rigtig chokoladebome - Tripple Chocolate Meltdown med flydende chokolade i midten og vanilleis til


Jeg fik en Strawberry Cheesecake Shooter - en lille portion ostekage nærmest i shot-glas størrelse (dårligt billede, I know, men lyset var elendigt - et generelt problem på de amerikanske spisesteder).


Alt i alt god og meget mættende aftensmad - jeg kunne kun spise halvdelen af salaten, så vi fik resten, plus et par buffalo wings, med hjem i en flamingobeholder. Det er vist mere standard end et særsyn herovre med en doggie-bag!

Efter at have vraltet ud til bilen kørte vi hjem og gik omkuld i dynerne igen - klokken var vist ikke meget mere end 8-9 stykker da jeg slukkede lyset...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar