tirsdag den 30. marts 2010

Ferie/arbejdstur til USA - lørdag den 6. marts - miniaturekøb, til næsten tops i bjergene og en Rød Robin

Lørdag havde vi fundet frem til at vi ville en tur op på Pikes Peak - et af de højeste bjerge i Colorado og en del af Rocky Mountains kæden.
Vi havde fået anbefalet at tage Pikes Peak Cog Railway - toget - derop i stedet for at køre selv, som man godt kan, så vi bestilte pladser til turen med afgang fra Manitou Springs kl. 13.20.
Så kunne vi nemlig nå at køre til Norm's Dollhouse i Centennial igen om formiddagen.

Og det blev en halvdyr tur!

Vi stod foran døren da de åbnede kl. 10 og havde ca. en time der, men jeg kunne sagtens have brugt mere, til at se alle de små detaljer der var stillet op. Der var så mange flotte ting, men vi skulle jo videre og nå vores tog til Pikes Peak, så lidt over 11 måtte jeg løsrive mig selv og pengepungen. Især det sidste bliver vores bankrådgiver nok glad for.

Vi ankom til Manitou Springs - et rigtigt turisthelvede, men dog meget hyggeligt, og ikke mindst solrigt - lidt over 12, og kunne dermed nå at få lidt frokost (en dyr og halvkedelig flutes/sandwich) inden toget, næsten en halv time forsinket, endelig satte kurs mod toppen af bjerget. Vi havde fået at vide på forhånd at vi ikke kunne komme helt op pga. sne på sporet, så den kørte kun op til ca. 12.000 fods højde i stedet for de omkring 14.000 fod.
Det var overordnet set en fin tur, med nogle flotte udsigtspunkter undervejs, men det var nu lidt en skam at vi ikke nåede hele turen op, kan jeg efterfølgende se af billederne fra diverse hjemmesider. Desuden var der nogle temmelig larmende amerikanere med om bord, som vi bare fandt enormt irriterende, men det var turen værd alligevel.

Da vi nåede ned i jordhøjde igen, ville vi egentlig have været en tur forbi Garden of the Gods, et naturområde med flotte røde sandstensformationer, men vi var så trætte af togturen at vi i stedet kørte hjemad. Vi så dog nogle af stenene på afstand, så på en måde har vi været der, ing.
Det var dog efterhånden ved at være aftensmad-tid, så vi fandt en Red Robin burgerrestaurant lidt udenfor Denver. Jeg havde set reklamer for den i Food Network og kigget på deres hjemmeside, og det lignede at de havde nogle spændende burgere. Så sig ikke at der ikke kommer noget ud af at se tv.

Vi delte en tallerken med forskelligtfarvede tortillachips og en ostesauce (som nåede at blive kold da hovedretten kom lidt for hurtigt - vi fik den dog varmet op igen).
Henrik fik en Burnin' Love Burger til hovedret, og jeg en Chili Chili Cheeseburger.
Jeg havde nok regnet med min burger var lidt stærk men det var ikke just tilfældet - så vi bad om en flaske chilisauce og fik en Tabasco - det hjalp lidt på det.

Vi var egentlig ved at være mætte, men Henrik insisterede på dessert, så vi endte med en Mountain High Mudd Pie til deling. Det er ikke for ingenting den hedder Mountain High, for det var da nok den højeste dessert jeg længe har fået.
Så skal jeg da også lige hilse og sige at vi var færdige - altså som i TOTALT færdige - da den var spist op. Henrik lignede nærmest en der var ved at eksplodere (han stod også for det meste af desserten), men det lykkedes os dog at komme ud i bilen og nå hjem - til en gang Food Network og tidlig slumren...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar