fredag den 26. marts 2010

Ferie/arbejdstur til USA - fredag den 26. februar - afrejse og ankomst

Nu har vi været hjemme i næsten to uger, så nu er det vist på tide med lidt beretninger fra de to uger i Guds eget land....

----

Som nævnt andetsteds, skulle Henrik en tur til USA for at arbejde i to uger, og meget mod mine egne forventninger havde han fået mig overtalt til at tage med.
Fredag den 26. februar gik turen derfor fra Billund kl. 6 om morgenen, mod Frankfurt, hvor vi så skulle vente i næsten 6 timer inden vi fløj videre direkte til Denver, Colorado.
Der er ikke så meget at fortælle om flyveturen(e), udover at Frankfurt-Denver var lang! Næsten 10 timer i et lille sæde med en irriterende amerikaner foran mig, som meget af tiden havde sit sæde lænet helt tilbage, så jeg næsten ikke kunne have mine ben der.
Så kom karma heldigvis og bed ham i måsen, da han fik besked om at hans bagage var forsinket i mindst et døgn. Ikke fordi jeg var skadefro eller noget.

Kl. 15.50 lokal tid Denver landede vi så, og så gik turen igennem diverse paskontroller - vi skulle aflevere fingeraftryk og øjnene blev filmet. Kontrolløren kiggede grundigt på mit pas, så på mig og spurgte "Have you ever been to the States before?". Det havde jeg jo så ikke. "Never?" - som om han ikke rigtig troede på mig.
No no, never.
Jeg ved ikke om det var fordi mit pas var helt nyt at han virkede mistænksom, men jeg var da lige ved at blive bekymret for om jeg blev lukket ind. Men vi fik lov at gå videre og kom endelig ud og fik vores bagage. Her gik en kontrollør rundt med en lille hund som sniffede sig frem til madvarer i folks kufferter. Den fandt flere stykker bagage som blev hevet ud til kontrol - der er åbenbart ret strenge regler for hvad man må have med af madvarer til USA.

Efter vi fandt bagagen tog vi afsked med de amerikanere, som havde været på Henriks arbejde i nogle måneder, og som rejste tilbage sammen med os, og så kom vi med en bus ud til Avis kontoret hvor vi hentede den bil der var reserveret til os. Det blev til en rap og rød lille sag.


Der var GPS med i bilen, så det var ingen sag at finde Hampton Inn Brighton, hvor det amerikanske firma havde bestilt værelse til os.


Værelset svarede meget godt til billederne fra hjemmesiden - to Queen size senge (svarer til en 3/4 seng herhjemme) så vi rigtig kunne ligge og gasse os. Skrivebord og kontorstol, og ikke mindst både trådløst- og kabelnetværk. Stort fladskærms tv. Køleskab og mikroovn så jeg lige kunne lave lidt mad til frokost de dage hvor Henrik var på arbejde. Pænt badeværelse med den der WaterPik bruser.
Så alt i alt et fint sted at skulle tilbringe de næste 14 dage.




Kort tid efter vi havde fået smidt bagagen ind, kørte vi en tur over i den nærliggende Walmart for at købe lidt aftensmad. Der lå en Subway i bygningen, så Henrik fik en stor flute med kylling og (alt for mange) grøntsager, og jeg fik en lille pizza - mit første måltid i USA.


Vi gik en hurtig tur rundt i hele butikken og var bare helt mundlamme over udvalget - hvem der havde sådan en butik i Viborg!
Det kan godt være Walmart ikke er noget fint sted at handle, men jeg ville godt give lidt ekstra for at have de muligheder for indkøb.
Det blev dog ikke til de store indkøb den første aften - en pose bagel crisps og så aftensmaden, og så kørte vi over i en Radio Shack for at finde et par adaptorer til de amerikanske stik, så vi kunne få begge pc'er koblet til strøm.

Tilbage på hotellet fik vi spist vores aftensmad, og så lagde vi os til at se fredagens X-Factor på pc'en. Vi nåede dog ikke meget før vi begge begyndte at blunde hen - der var heller ikke blevet sovet meget siden fredag morgen kl. 3 hvor vi stod op - så kl. 21 slukkede vi og gik rigtigt til køjs.
Og så fik vi endelig sovet lidt - i hvert fald indtil kl. 2, hvor Henrik vågnede (han er heller ikke vant til at sove meget mere end 5-6 timer derhjemme), og så syntes han heller ikke jeg skulle sove mere.
Derfor gik vi i gang med at få pakket helt ud og lagt på plads, og det var rimelig hurtigt klaret.
Derefter blev vi enige om at det nok alligevel ville være en god ide at prøve at få sovet lidt mere (morgenmaden var alligevel ikke klar før kl. 6), så det lykkedes at få et par timer mere på øjet...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar