lørdag den 13. februar 2010

Middag på Den Kinesiske Mur i Viborg - 2. anmeldelse

Jeg har tidligere skrevet en form for anmeldelse af Den Kinesiske Mur i Viborg, hvor vi i efterårsferien havde en knap så hyggelig oplevelse - hvilket afstedkom en noget sur kommentar fra en anonym bruger, som mente at være i stand til at bedømme at jeg bestemt ikke var egnet til at have børn (interesserede med særdeles god tid kan læse mere her) - udelukkende fordi jeg var så usandsynligt fræk at tillade mig at kritisere nogle meget larmende børn, og deres ligeglade forældre.

Selvfølgelig kom der aldrig nogen respons fra benævnte sure anonyme, men da jeg i mit svar havde lovet at komme med en ny anmeldelse hvis jeg bevægede mig ind på restauranten igen, og da jeg faktisk var derinde igen i denne uge, så vil jeg gerne fortælle om oplevelsen denne gang (og nej, der er heller ingen billeder i dette indlæg).

Jeg var afsted sammen med mine kvindelige kolleger (det er 2. gang vi er ude at spise sammen, og det bliver forhåbentlig en vedvarende tradition), og havde bestilt bord på forhånd. Jeg er nød til at sige at hende der tog telefonen da jeg ringede, altså var meget svær at forstå, men omsider lykkedes det os da at blive enige om hvilken dato og klokkeslæt det var vi gerne ville komme, og hvilket telefonnummer reservationen skulle laves i. Her vil jeg tillade mig at mene, at det ville være en fordel med enten en dansker til at tage telefonen, eller i det mindste en med lidt bedre dansk-kundskaber.
Alternativt er det nemmere at gå derind for at bestille bord når de har åbent, men det er jo ikke lige altid man har mulighed for det, vel.

På dagen ankom jeg lidt før kl. 18.30, og fik vores bord med det samme. De andre kom lidt efter, og der gik ikke lang tid før vi fik et menukort (vi skulle alle fire bare have tag-selv buffetten) og fik bestilt drikkevarer. Så hurtig service der.

I modsætning til sidste gang jeg var der, var der denne gang ikke ret mange børn, og alt i alt nåede restauranten nok "kun" at blive fyldt ca. 3/4 op - hvilket vel egentlig også er ret ok for dem på en almindelig hverdagsaften, når man tænker på der kan være omkring 100 mennesker.
Der var derfor en dejlig rolig stemning, hvor man uden problemer kunne sidde og snakke hyggeligt sammen (hvilket er vores primære formål når vi kolleger spiser sammen) - eneste forstyrrende element var faktisk da restauranten satte musik på, og vi sad lige nedenunder en højttaler. De slukkede dog heldigvis igen.

Da vi jo alle skulle have buffet, kunne vi gå i gang med det samme, og jeg startede med Beijingsuppen, som var rigtig god. Den var temmelig krydret, men lige tilpas efter min smag. Den kunne jeg godt tænke mig opskriften på, så hvis du sidder med den derude, så skriv lige, ing?
Så gik det ellers videre med ris og nudler, sammen med de forskellige slags kød i saucer, og de smagte alle mere eller mindre godt.
Der var lidt bedre fyldt op i skålene denne gang end sidst, men der var heller ikke så meget kø rundt om buffeten, så det gik fint.
Personalet var meget hurtige til at komme og hente vores tomme tallerkener så vi kunne tage en ny til næste ret - det var der ikke noget at udsætte på.

Sushien smagte jeg ikke denne gang - vil hellere prøve den helt rigtige i den nye sushibar i Viborg - men jeg fik en enkelt gang mongolian barbecue, med hvidløgs-, chiliolie og soya, og det var godt.

Alt i alt en hyggelig aften hvor vi fik hvad vi kunne spise, og jeg tør godt komme igen en anden gang - men det bliver ikke i en skoleferie, og det bliver så sent som muligt, så børnefamilierne er taget hjem. Sorry, men der ændrer jeg altså ikke mening, so sue me.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar