mandag den 21. februar 2011

Måske det er på tide at rydde op

i sine Google Chrome faneblade, når man har så mange åbent, at man ikke længere kan se hvilke sider det er man har fremme:


(Og ja, det har faktisk noget med mad at gøre, for det er næsten alle sammen mad-sider, som jeg lige skal have gemt links på, inden jeg lukker dem).

Hvordan gør i derude, når i finder madlinks/opskrifter i vil gemme - laver bogmærker, skriver dem i et Word-dokument, skriver det på noget så gammeldags som en blok (ikke blog) - eller hvordan holder i styr på det?

8 kommentarer:

  1. Jeg har lidt af det samme problem, men jeg sætter bogmærker (inddelt i kategorier) - og jeg har rigtig, RIGTIG mange bogmærker - og for at være helt ærlig, kommer jeg nok aldrig igennem dem :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Bogmærker var nok en god ide - jeg har bare lidt svært ved lige at finde ud af hvordan jeg skal inddele dem. Men omvendt bliver det nok ikke mere uoverskueligt end det jeg gør nu :-)

    SvarSlet
  3. Jeg har min egen kogebog liggende på skrivebordet på computeren. Det er en mappe som er inddelt i emner, fx desserter, suppe, hovedretter, brød osv.

    Derudover er der en mappe der hedder diverse. I den kopierer jeg opskrifter ind, som jeg finder på nettet. Jeg lægger også ofte links derind. Når så jeg får tid tømmer jeg diverse mappen og lægger opskrifterne ind under de forskellige emner og engang imellem surfer jeg rundt i mappen og bliver inspireret til hvad jeg skal lave:-)

    SvarSlet
  4. Jeg laver bogmærker ligesom NYBH - og har også enkelte kategorier. Jeg bør dog rydde op i dem i nærmeste fremtid, men der er efterhånden så mange, at jeg dårligt tør åbne mappen :-D

    SvarSlet
  5. Jeg ved slet ikke om jeg kan åben mappen, for jeg tror det vil tage lang tid, fordi der er så mange bogmærker ;-)

    God ide, Anne, med en kogebog på skrivebordet - hm, måske hvis jeg kommer ind i en periode hvor jeg ikke ved hvad jeg skal lave....

    mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  6. @LaTascha: Lyder som en god ide med at bruge en mappe på skrivebordet - tror jeg skal overveje noget lignende.

    @Piske: Måske hvis jeg kombinerer bogmærker med en mappe på skrivebordet, at det er nemmere at overskue :-)

    @NYBH: Det er også lidt problemet her - døgnet har ikke nok timer!

    Tak for jeres bidrag :-)

    SvarSlet
  7. Nu ved jeg godt, at indlægget er snart et år gammelt - men jeg sad faktisk lige og tænkte over, hvordan andre gør :-)
    Selv tager jeg et print screen, og gemmer dem efter emner :-)

    Og super fed blog, forresten! :-D

    SvarSlet
  8. Louise: Tak skal du have :-)
    Jeg begyndte at lave bogmærker som der blev foreslået - jeg har lavet en genvej i Chrome i menulinjen Bogmærker, en mappe som hedder Opskrifter. Herunder har jeg mapper inddelt efter kategorier - lidt de samme som jeg har på bloggen.
    Her gemmer jeg så links når jeg finder noget interessant, og det fungerer egentlig fint nok.
    Det største problem er nok stadigvæk, at jeg får gemt så meget at det nemt bliver uoverskueligt, og at jeg aldrig nogensinde når igennem dem alle. Og så husker jeg heller ikke altid at få slettet linket igen, når jeg rent faktisk har prøvet en opskrift.
    Men alt i alt, tror jeg det er den bedste løsning :-)

    SvarSlet