tirsdag den 10. august 2010

Ferie på Kreta - søndag den 25. og mandag den 26. juli

Søndag gik dagen med ren afslapning - vi blev på vores hotel det meste af dagen, og plaskede rundt i poolen, eller lå i solen ved poolen (mig med min uundværlige bog).
Om aftenen mødtes vi med vennerne til aftensmad igen. Denne gang fandt vi en restaurant der også lå lidt væk fra hovedvejen, i et stille og roligt område - jeg kan desværre ikke huske navnet, men vi fik det anbefalet af vores hotelværter.

Vi bestilte en gang mezze til fælles forret - der var forskellige grøntsager, bl.a. friturestegte squash og auberginer - især squash'ne (hvad mon det hedder i flertal?) var gode - sprøde og saltede.


Jeg bestilte gang spaghetti carbonara til hovedret - den var udmærket, men jeg kunne slet ikke spise hele portionen


J fik en hel fisk


Den obligatoriske dessert bestod af en slags frugtbudding/gele med lidt bærsauce - den var overraskende god


Om mandagen ville M & J med på udflugt til Samaria kløften - jeg havde på forhånd meldt ud at jeg ikke ville med - jeg tror uden tvivl det er en flot tur, men jeg har et problem med den ene fod, som gør at jeg ikke ville risikere at overanstrenge den. Henrik var heller ikke overvældende interesseret, så han tog i stedet alle 3 drenge med i vandlandet lidt udenfor Chania.
Det betød at jeg havde det meste af en dag for mig selv, som jeg tilbragte ved først at gå en tur på shopping for at se om jeg kunne finde noget spændende. Det blev nu ikke til så meget, men i det mindste fik jeg en ide om hvor de forskellige butikker lå.

Jeg gik også lige en tur ned til den lokale strand og dyppede fødderne - øen er tilholdssted for Kri-kri gederne, som kun lever på Kreta og et par øer udfor Kreta.


Ved frokosttid gik jeg over i supermarkedet og købte et bæger færdiglavet tzatziki, som jeg spiste sammen med rester af brød fra morgenmaden - sammen med et glas juice og en god bog, udgjorde det en perfekt, let frokost på terrassen...


Hotelmis 1 gik tur i træerne


Henrik og drengene kom hjem fra vandland sidst på eftermiddagen, og vi tog drengene med ud og spise, da M&J først ville være tilbage midt på aftenen.
Vi endte på Restaurant Nostos som lå på samme gade som vores hotel - det var en dansker der tog imod os, og menuen stod også på dansk, så det var da til at finde ud af.
Vi fik alle 5 pizza, og det var ganske udmærket.


Den gratis dessert bestod af en slags chokolademousse, serveret med en sød dessertvin til. Vinen smagte som noget jeg har smagt før, men jeg kunne ikke helt placere smagen - men god var den.


Vi gik forholdsvist tidligt hjem, alle trætte efter dagens aktiviteter...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar