torsdag den 1. juli 2010

Strandby, Frederikshavn og Skagen

Så røg der også lige et par dages ferie til Strandby i kurven - Henrik mente vi skulle på gourmetophold i ugen hvor vi er barnløse, så jeg var ved at tjekke hvad der fandtes. Jeg har gerne villet en tur til Skagen om sommeren i mange år, så det var der søgningen var koncentreret.
Det stod dog hurtigt klart at hvis det skulle ligge i mit prisleje (som er noget mere moderat end Henriks), så blev det ikke selve Skagen vi skulle være i - så jeg fandt i stedet et lille hotel i Strandby, Hotel Divan, som ligger 5 km nord for Frederikshavn, og i nogenlunde tilpas afstand fra Skagen.
3 overnatninger blev booket - så nu er spørgsmålet, hvad skal vi se i Frederikshavn og Skagen, og hvor skal vi spise, når vi nu ikke er så voldsomt gode til det med fisk? (Vi er bedre til skaldyr). Det korte af det lange er, at der skal være noget at vælge udover fisk.

Kom glad med tips!

2 kommentarer:

  1. Glæd dig!
    Det er et dejligt område..
    Jeg har boet et par år i Frederikshavn og elsker den by...

    Strandby har den fine Butik Divan, der elsker jeg at gå på opdagelse mellem vin, specialiteter, kaffe, brugskunst og tøj.

    I Frederikshavn skal i ned og se palmestranden hvis vejret er godt, det er en dejlig strand med sylandsk stemning og er flere gange kåret som en af Danmarks bedste strande.
    Gågaden er super hyggelig også, men mange fine butikker..
    Bangsboskoven er også meget smuk med mange små vandløb med hvide broer..

    Jeg spiser altid på Jerrys når jeg er i byen. Maden er god, men ikke noget særligt, hvorimod steminingen on indretningen er som en amerkikansk diner, virkeligt hyggeligt og god service..
    Ellers kan jeg anbefale Kaffelageret- god cafemad, Frederiks Bøfhus- meget ligesom Jensen Bøfhus, Pakhuset ved Hotel Scandic- som er gourmetmad eller BørfogVin- som er en kinesisk restaurant der laver god mad og suveræne steaks.

    I Skagen skal i næsten tage turen med "Sandormen" langs stranden, spise på havnen og nyde de rigtig lækre butikker der findes i byen.
    Der er en del små gallerier i byen, som er værd at kigge ind forbi hvis man er til den slags..

    Håber du fik lidt ud af det, men spørg endeligt hvis der er noget bestemt i søger, så vil jeg gerne se om jeg kan hjælpe:)

    SvarSlet
  2. Tusind tak for alle forslagene! De skal helt sikkert undersøges nærmere og med i overvejelserne.
    Jeg tror egentlig ikke det er noget bestemt vi vil, udover at få noget godt at spise og slappe af og hygge - men der er jo altid nogle ting man "skal" når man er i et bestemt område, så vi vil selvfølgelig gerne opleve lidt - og dine forslag hjælper bestemt :-)
    Hvis jeg kommer i tanke om noget specifikt kan det være jeg mailer til dig...
    God weekend!

    SvarSlet