mandag den 24. maj 2010

Haven

Jeg går en runde i haven næsten dagligt pt. for at kunne følge med i hvad der springer ud, og ikke mindst for at "nippe" vores klematis, så de kan forgrene sig mest muligt.
Her kommer lige et par billeder af det der har været i fuldt flor i ugens løb, eller som er på vej - plus et par nye tilføjelser (man skal jo en tur på planteskole på sådan en 2. pinsedag):

En rhododendron vi flyttede sidste år - den står meget bedre alene her, hvor den kommer til sin fulde ret. Den har dog fået selskab af en lille ny nede i højre hjørne i år - det vides endnu ikke hvordan den bliver i farven


Duftsnebollen plejer at springe ud meget tidligere på året, men som alt andet har den været sent ude pga. sneen og frosten, så først i sidste uge har vi rigtigt kunnet nyde godt af den fantastiske duft, hver gang vi gik forbi, og faktisk også temmelig langt væk fra


Det gule-orange-røde bed indeholder bla. denne forårsvortemælk, som vi i sin tid købte i et privat plantesalg


Den lilla magnolia er lige på trapperne


De hvide rhodo'er er nogle af de første der kommer i blomst


Og under en bregne var der stadig blomst i den hvide julerose


Træpæonerne er på spring - i år er der knop i de to senest indkøbte for første gang, så jeg er spændt på hvordan de kommer til at se ud. Det er 2 eller 3 år siden de blev plantet, så det har været længe ventet!


Krydderurteparken er blevet udvidet med en løvstikke, og så har jeg endelig taget mod til mig og plantet den ene basilikum ud, efter at have nippet af den i en måneds tid - forhåbentlig er den nu stærk nok til at kunne overleve udenfor


Tre blåbærbuske blev det til på planteskolen - de fik lov at komme i det nyeste rhodo-bed.


En ny clematis (Mrs. Bateman) blev det også til - jeg håber jeg kan få den til at sno sig om den trærod vi langt om længe har fundet en ordentlig plads til i det sydligste bed i haven

Ingen kommentarer:

Send en kommentar