søndag den 1. november 2009

Brunch på Ejstrupholm Hotel

I dag har vi været til brunch på Ejstrupholm Hotel - mine forældre havde inviteret i anledning af at min far har fødselsdag her i november, og desuden har de 45 års bryllupsdag, også i november.
Jeg havde ikke fået kameraet med, men frit efter hukommelsen fik vi pølser, røræg med bacon, grøntsagstærte med æg, laks (for de hurtige der nåede det), forskelligt brød, skinke, pølse, sild og karrysalat, rullepølse, amerikanske pandekager med sirup, 3-4 slags fast- og smøreost, og frugt.
Drikkevarer skulle alle betales ved siden af, og et par stykker i selskabet fik en almindelig flaskeøl, mens resten af os fik juice/frugtsaft fra Thorrisgaard.

Maden var som sådan udmærket (men på ingen måde revolutionerende), selvom noget af den slap op og ikke blev genopfyldt mens vi var der (laksen, som før nævnt) - det synes jeg måske er lidt dårligt, for godt nok startede det allerede kl. 9 og sluttede kl. 13, men vi var der fra kl. 10.30, og så er det lidt tidligt at løbe tør for retter.

Der gik noget tid inden vi fik drikkevarer, og min far måtte selv hen og have fat i en tjener, som derefter kom med øl og forskellige af Thorrisgaard juicerne.
De smager rigtig godt - men jeg synes deres drikkevarer var noget i den dyre ende. 25 kr. for en Thorrisgaard på 25 cl, det samme for almindelige sodavand, 30 kr. for flaskeøl, og horrible 35 kr. for kaffe eller the!

Vi fik dog alle så rigeligt hvad vi kunne spise, så hvad det angår kan vi ikke klage.

Først et stykke tid efter vi var kommet hjem til mine forældre fik vi kigget ordentligt på regningen, og opdagede at de havde skrevet kaffe/the på for alle os 8 voksne, selvom ingen af os havde fået det! Det var immervæk 280 kr. som vi ikke havde fået noget for, så min far ringede med det samme til hotellet og gjorde opmærksom på fejlen, og de beklagede også meget, og lovede at sætte pengene ind på hans konto.
Måske var det fordi der allerede stod kaffekopper ved alle pladserne da vi kom, og så har ingen lige bemærket at der ikke var noget i dem...

En konklusion på besøget må være at vi synes det er en forholdsvis dyr fornøjelse når man tager drikke-priserne i betragtning (jeg ved godt vi ikke betalte selv - men derfor kan man jo godt brokke sig lidt over prisen) - vi har fået brunchen en gang tidligere for et par år siden, og det husker vi som bedre, og også med lidt større udvalg.
Men som sagt blev vi mætte, og kunne så fortsætte hjem til fødegården og få eftermiddagskaffe :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar