tirsdag den 30. marts 2010

Ferie/arbejdstur til USA - tirsdag den 9. marts - King Soopers og vanskeligt middagsvalg

Efter at have arbejdet nogle timer, trængte jeg til en tur ud i det gode vejr. Solen skinnede men der var dog en rimelig strid blæst, så jeg var godt ør i hovedet da jeg kom tilbage fra King Soopers, hvor jeg var på en lille shoppetur. (Det er et supermarked a la Bilkas madafdeling - ikke så stort som feks. Walmart, og mere hyggeligt).

Det blev til en lille køletaske som vi har set mange af herovre, og som jeg allerede den første uge havde forelsket mig i - en lille fiks model (Playmate Gripper 9 cans fra Igloo Cooler) hvor der lige er plads til en lille madpakke og et par flasker vand eller dåser, hvis man bare skal have lidt med på en tur. Ikke den allerbilligste model, men til gengæld var der både hank og strop på denne her, og så var den jo delvist i yndlingsfarven limegrøn....
Det blev desuden til et par dåser chipotle i adobo sauce og 3 små dåser med oste-pulver - noget værre kunstigt stads sikkert, men nu hvor jeg har smagt Cheddar Cheese popcorn, så må jeg næsten prøve at lave noget lignende selv...

Jeg var voldsomt fristet af at købe en mangodeler fra Oxo også - men synes måske lige jeg skulle have regnet sammen, hvor meget vi efterhånden har købt for. Bliver jeg enig med mig selv om at vi har "plads" i importbeløbet, så er det ikke utænkeligt den ryger i kurven på fredag under de sidste indkøb...

Hjemme på hotellet igen, måtte der lige en lille lur til, inden Henrik kom hjem.
Aftensmaden er efterhånden ved at blive lidt et problem - for hvad skal vi næsten vælge?
Der blev snakket frem og tilbage om flere steder, og til sidst kørte vi til det center udenfor Brighton hvor vi var i sidste uge, for at se hvad de havde at byde på der. Der var et sted der hed Heidi's Brooklyn Deli, og vi gik også ind, men ombestemte os igen - det var ikke lige helt hvad vi havde regnet med.
Så det endte med at vi kørte ind til Brighton "centrum" igen (hvis man ellers kan kalde det det - der var godt nok dødt!) og gik på Lone Star. Første gang i Loveland var jo en succes, så det kunne vel ikke gå helt galt.

Jeg valgte en gang chili (som vi jo nok ville kalde chili con carne herhjemme) med en blandet salat til - Henrik fik en burger, og en to-go brownie med is og flødeskum. Udmærket mad - men vi er nu godt nok ved at mangle det hjemmelavede!
Der er flere af Henriks kolleger fra DK som skal være herovre i flere måneder, og de er blevet installeret i lejligheder eller huse, hvor de selv har mulighed for at lave mad. Vi ville også blive dødtrætte af restaurantmad, hvis det skulle stå på så længe. Og vi er heldigvis enige om at den står på direkte slankekur når vi kommer hjem!

Som sædvanligt gik turen tilbage til hotellet efter aftensmaden, hvor vi faldt i søvn til Food Network...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar