tirsdag den 30. marts 2010

Ferie/arbejdstur til USA - fredag den 5. marts - barberet miniatureshopping og privat middag

Fredag aften var vi inviteret til spisning hos en af de amerikanske kolleger fra fabrikken, sammen med et andet hold amerikansk kollega+kone og børn.
Forinden kørte vi en tur til Centennial hvor Norm's Dollhouse holder til. Jeg havde fundet butikken hjemmefra, men var også blevet den anbefalet fra museet i Denver hvor vi var sidste søndag.
Desværre var trafikken så slem at vi kun lige havde 10 minutter til at kigge, inden vi måtte videre mod vores middagsaftale, men nu vidste vi hvor det lå, og så var planen at køre derned igen lørdag formiddag.

Lidt over halv syv ankom vi så hos Tobi og Barb - Tobi havde jeg mødt i lufthavnen i Billund, og det samme med Charles som kom sammen med sin kone Jessica og deres tre børn. Både Tobi og Charles kom hjem samme dag som vi ankom, efter flere måneder i DK.

Vi fik god hjemmelavet mad - Tobi grillede bøffer, og der var southwestern salsa, tortillapandekager rullet sammen om flødeost med oliven og noget mere jeg ikke lige kan huske, edamame bønner, boller og hjemmelavet hvidløgssmør.


Desserten bestod af en færdigkøbt kage (meget let og luftig - jeg ved ikke hvad den hed) med friske jordbær og cool whip.



Det var dejligt med et (hovedsagligt) hjemmelavet måltid igen, og i det hele taget var det en rigtig hyggelig aften - mit indtryk er at amerikanere generelt er meget åbne og nemme at snakke med, og her var ingen undtagelse, så det var ikke noget problem at få tiden til at gå.

Lidt i ti var der nogle små hoveder der var begyndt at hænge lidt, så Charles og Jessica kørte hjem, og det samme gjorde vi.
Forinden havde vi fået "going-away presents" - jeg havde snakket om alle de smarte ting man kan få i USA som vi ikke har hjemme, bla. ZipLoc bags, og fluks hev Barb to pakker poser frem og gav mig. Jeg havde allerede købt et par pakker selv, men havde tænkt mig at vi skulle have nogle flere, så det var velkomment.



Hjemme på hotellet lidt over halv elleve, og så var det på hovedet i seng - den seneste sengetid endnu på turen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar