søndag den 6. september 2009

Middag på Pavarotti


Fredag var vi på Rest. Pavarotti i Viborg sammen med et hold venner, inden vi skulle i biografen.
Jeg ville have haft kameraet med, men glemte det, og egentlig var der heller ikke det store at tage billeder af.
Lækkermåsen fik en indbagt pizza med spaghetti (jeg personligt synes ikke pizza og pasta hører sammen, men han var godt tilfreds og det var selvfølgelig hovedsagen) - vores veninde fik tortellini i pesto, hvilket vist ikke var den store oplevelse. Portionen var stor men den blev lidt vammel til sidst. Vores ven fik pasta i noget sauce med laksestykker - eller skulle jeg sige stykkE, for han fandt vist kun ét stykke laks i hele tallerkenen.
Og jeg havde også fået lyst til pasta, så jeg ville have pasta carbonara, da jeg vist aldrig har fået det rigtige, og på en restaurant før.
Det smagte sådan set udmærket, og portionen var rigelig, men jeg fandt ét - og jeg gentager 1- stykke bacon i min tallerken. Det synes jeg bare ikke er i orden i en tallerken til 74 kr. (jeg mener, hvor meget koster spaghetti, fløde/æg og lidt krydderier?), så jeg nævnte det for tjeneren da hun tog tallerkenerne ud, og hun beklagede også, og ville sige det til kokken. Hun kom tilbage og sagde at HAN også beklagede meget - som jeg forstod det var det noget med at han havde lavet en portion til to på én gang, så der er sikkert én i fredags, der har fået en ordentlig skudefuld bacon på min bekostning....
En anden ting er at jeg også måtte bede om at få en skål revet parmesan ind til at drysse på maden - jeg troede egentlig lidt det var standard på en italiensk restaurant, når man får pasta - heldigvis var den så friskrevet, og ikke fra pose.

Vi snakkede senere med nogle andre der havde været der samme aften, og de havde heller ikke været tilfredse - han havde fået en bøf, som var nærmest rå inden i og fuld af sener, hun havde fået et eller andet med laks, som smagte af absolut ingenting.
Måske kokken har haft en dårlig aften - det håber jeg, for vi har ellers kun hørt godt om Pavarotti. Selv har vi kun været der en enkelt gang før, for nogle år siden, og der fik vi pizza - det var udmærket. Så måske man kun skal tage derind for pizzaen, eller også skal de have en chance igen senere med deres pasta eller bøffer, inden vi afskriver dem helt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar