lørdag den 14. august 2010

Indkøbstip: Vaniljestænger fra England

       ¨ 

Der er flere rundt omkring i blogland der har købt vanilje her på det sidste - meget af det stammer vist fra et tip på Jubii debatten hvor jeg også læser med, og med de billige priser der var at finde på de sider der blev linket til, skulle jeg også lige forsøge mig.

Mandag aften bestilte jeg derfor 10 Premium vaniljestænger hos www.vanillamart.co.uk, til den formidable pris af 4 engelske pund, plus 0,75 pund i fragt. Jeg synes det er imponerende at man kan få noget tilsendt for under 7 kr. fra England, når man tænker på hvad det tit koster at få noget tilsendt fra danske firmaer.

Vaniljestængerne var pakket i husholdningsfilm, og da de anbefaler at pakke dem i en lufttæt beholder, fandt jeg de glasstænger frem, jeg har gemt fra tidligere køb af vanilje i almindelige butikker.
Jeg havde dog kun 3 glas, og det var simpelthen umuligt at proppe 10 stænger deri, så 3 af dem røg i film hver for sig, og så er det hele kommet i en Ziploc pose. Så regner jeg med de holder sig.
Stængerne var i øvrigt en del længere end glassene, så jeg måtte bøje dem lidt - og de ser fede, bløde og gode ud, så jeg glæder mig til at få prøvet dem. Hvis ikke før, så bliver det nok i en ostekage, når vi skal holde fælles fødselsdag i starten af september.

Så tippet er hermed givet videre, hvis der skulle være nogle få der stadig ikke har opdaget det!

7 kommentarer:

  1. Hej Heidi

    Du hoppede også på vanillebølgen ... også her. Jeg har bare så svært ved at styre mig, så nu er jeg den "lykkelige" lidt overvældede ejer af 100 stænger ....... Ved ikke lige helt, hvad der gik galt der. Men jeg løber ikke tør lige med det samme;)
    Jeg forhørte mig hos Klidmoster for at få tip omkring indpakning. Jeg har pakket alle enkeltvis eller parvis i film og derefter puttet dem i en pose, hvor jeg sugede luften ud og derefter i lufttæt beholder. Så skulle de kunne holde.

    Det er godt nok vildt, at man kan købe så billig vanille. Jeg har regnet ud, at de koster 2,5 kr. pr stk inkl. forsendelse - det er da helt uhørt herhjemme.
    Kh Hanne

    SvarSlet
  2. Hej Hanne

    100 vaniljestænger er godt nok meget!
    Jeg laver slet ikke dessert tit nok til at det kan retfærdiggøres, men jeg kan sagtens forstå at du ikke kunne styre dig :-) Det er ekstremt billigt, når man tænker på hvad man giver for de tørre stænger man køber i butikkerne herhjemme.

    Jeg regner med at jeg har fået dem pakket ret lufttæt, så jeg prøver om ikke det går denne gang - ellers har jeg dit/Klidmosters tip i baghovedet til næste gang jeg bestiller.

    SvarSlet
  3. Hej alle,

    Jeg importerer og sælger vaniljestænger fra Tahiti i præmieret kvalitet på www.vaniljekongen.dk. Priserne på ægte polynesisk tahiti-vanilje finder I ikke lavere - hverken på vanillamart eller andre steder.

    Hilsner

    Thomas

    SvarSlet
  4. Hvordan bestiller jeg polynesisk vanilie stænger på hj.siden VanillaMart ( jeg ved ikke hvilke der er de polynesiske stænger ? Nogle der kan guide mig tri for trin �� På forhånd tak

    SvarSlet
    Svar
    1. Så vidt jeg kan google mig frem til, så er polynesisk vanilje det samme som Tahiti vanilje, så det må være det du skal gå efter

      Slet
  5. Hej Heidi

    Vil blot informere at vanillamart.co.uk har været lukket ned i flere måneder nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mikael - beklager det sene svar - men det ser ud til den er oppe at køre igen :-)

      Slet