torsdag den 18. august 2011

Mere i bredden

Har i opdaget at man nu kan gøre bloggen endnu bredere, hvis man bruger Blogger? Jeg sad så sent som i tirsdags og brokkede mig over at man udnytter skærmen alt for lidt - og nu kan jeg se at man nærmest kan lave den i fuld bredde. Enten har det været tilgængeligt i et stykke tid, eller også er mine bønner blevet hørt.

Nu har jeg derfor justeret bredden en del, og har også flyttet rundt på noget så i hvert fald det øverste billede i hvert indlæg kan blive lidt større - gider i sige til hvis der er noget der ser helt åndssvagt ud på jeres skærme?

Er i øvrigt også i gang med at lave en oversigt over opskrifter, som (forhåbentlig) bliver mere overskuelig end stikords oversigten - den kommer i et separat faneblad øverst, og bliver udarbejdet og udvidet løbende.

15 kommentarer:

  1. Åh - hvor har jeg ledt efter den mulighed. Kan du kort fortælle mig, hvordan man gør? Jeg er ny blogger, pastinaksnak, håber at blive god ;-)

    SvarSlet
  2. Hej Ida

    Jeps du skal gøre følgende:

    Tryk på Design i øverste højre hjørne af din blog.
    Nu står du inde i Design - Sideelementer. Tryk på fanen Blogger-designer til højre i toppen.
    Vælg Juster bredder øverst til venstre - nu kan du så justere hele bloggen, og både venstre og højre sidepanel hvis du bruger dem.
    Jeg har sat min blog til 1100 pixel i bredden, og højre til 260 - hvis det kan hjælpe.
    Håber du finder ud af det - vil da lige tage et kig på din blog!

    SvarSlet
  3. Det glæder jeg mig til at komme hjem og lege med. Skal 'desværre' på arbejde nu. 1000 tak for hjælpen indtil videre.

    SvarSlet
  4. Det ser rigtigt fint ud. Fedt, at du fandt løsningen.
    Jeg synes måske, at det er ca "tirsdags-ordet" for langt, hvis du forstår (teknikeren taler ... host host). Jeg synes, at man kan blive lidt træt i øjnene, når man skal læse en side, som er for bred. Men det kan godt være, at det bare er mig :)

    SvarSlet
  5. Hanne: Det krævede lige en ekstra gennemlæsning - det med "tirsdags-ordet" - men jeg tror jeg forstår hvad du mener nu :-)
    Og jeg vil give dig ret i at det kræver lidt ekstra koncentration at læse for lange linjer - hvordan ser det ud nu, hvor tirsdags-ordet er kommet ned på næste linje?

    SvarSlet
  6. P.S. Mit primære formål med at gøre bloggen bredere var at få plads til den største størrelse billeder - og det er der nu.

    SvarSlet
  7. Måske et par ord mere - men det hjalp med tirsdagsordet.
    Hvis du fjerner 1-2 cm mere, kan du så stadig have de store billeder. Hvis det kan lade sig at gøre, vil det gøre det lidt mere læsevenligt, tror jeg. :)

    SvarSlet
  8. Så er jeg nede i 980 pixels total bredde, heraf 260 til højre side. Så kan den vist ikke blive mindre hvis de store billeder stadig skal være der.
    Håber det er til at overskue nu - tak for inputtet :-)

    SvarSlet
  9. Det var så lidt.
    Nu synes jeg, at der super!!

    Det må være skønt med fridage til at sidde og nørde. Må se, om jeg kan få tid i aften.

    SvarSlet
  10. Tak - og ja, det er dejligt at have tid til det - er i gang med at lave opskrifts-oversigt, det kommer godt nok også til at tage noget tid. Kan slet ikke overskue hvordan jeg skal få tid til at arbejde fra på mandag!

    SvarSlet
  11. Fedt, tak :-)

    Nu har jeg også fået gjort min bredere.....

    Det tog mig virkelig lang tid at lave et indeks - og det er endda nogle år siden jeg gjorde det. Puhhh, hårdt arbejde venter dig! Jeg er stadig ikke sikker på at jeg har fået alle med, der gik lidt kuk i et.

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  12. NYBH: Jeg er godt i gang og har også udgivet en foreløbig version - er næsten færdig med både 2009 og 2011 - så mangler "kun" 2010 :-)
    Men det bliver rart når den er færdig, det er noget nemmere at søge i, end at bruge stikordsfunktionen.

    Brian: :-)

    SvarSlet
  13. Det blev muligt sidste år, da de lavede den omfattende ændring af layout-mulighederne - de skiltede bare ikke særlig tydeligt med det :-)

    Jeg havde det på min gamle blog og var ret glad for den ekstra bredde, fordi det netop giver mulighed for større billeder. Super at du fandt frem til det :-)

    SvarSlet
  14. Piskeriset: Jeg synes ellers jeg har været inde og kigge flere gange i løbet af det sidste års tid, men har åbenbart overset muligheden.
    Bedre sent end aldrig :-)

    SvarSlet